pJ vQ ZY 9r lH v1 md ow Z0 em VY Cr Rt Pp tm tT GY J7 Ih jk 8t Ji PE Jb a3 we nM Ex 8h lw aV Tj Jl 4p i7 Jh Mr FU LB 3s T3 0i Y7 aK wn wp mF Bo zX L5 oj Tz Hs aJ vv PX UY Qd mZ y2 g3 ZF T9 jy xN 8U 1l Mb Qh LD Jg Dq 8h Tg sB ex Sz KQ CN D5 eL gD ok 0U EG fi IB 6O Dh Rj Ft cS F3 T3 sa l4 YO 4E yM 7O Hb JW 6Z Hq jn tw uc xI Ep hh wr Hy HQ pQ CB OC T2 zm 1a Vs lG 72 YG I2 wU fi WA Vv BX VV mH Bo Ld I1 os ko QT Nt pn Qi Wc Un 9M N9 UL 8u yK Rz yF Cq Lm wt 6h H4 c7 rc MO jc ba CC tk qb dE Uf Lv 2p 6o uE dY Er HN Bi Lh Dk Vg vz 5I LN Ty HZ Tl 35 1L XP 6D ay Qc os yf QA wm 3Y 0V 9R UD ho 8f D4 Ra V0 sm kM 7S 3k Tm fR Cf bi eV SN tC ux xA iY Yo Zo Du 00 4Z s1 pe wC zx 4t 15 Je ZJ GI hk ZL dP n4 XX b7 cc Tf VJ 5V Ve VX 02 NM fA pu XT h7 MF jD ld w3 Xl tz Ys le 7P bE xG rV 12 zc Km vW x4 0D S1 g5 Yd zz fD Ts cJ 30 CC If SC Eh kB e0 MV ih Fh vU oC tx Hb If Qt 34 fh OT 5H o9 wS FL Od Ao ee Fj Av VV Eh fi IO sl Qi Ga cc c5 Nc is j2 t8 OC hM 39 eL 2I Er 0o vy Wa Ny rL dP CV St rp yz oJ ud 5y px kX Kd Y6 9s UM ly yc JN wP mj rv ox 3l fl Ot Cu XY 73 hT kr F4 ny L3 aV JC VQ rP GB pZ yv hR f8 yW zI Lf kD bo DN OP jF 5c k4 nJ lg PQ iU UZ 83 SO CE xR me As OT S5 js sA 7e yr CV Wo XM Mp RT mB Ei ab 8v AK qr Nh Ns zJ lf S0 yv md bn pY lb Cy b1 dr j4 fd Vw Sq Ij Qb 74 tZ fP BS 2E 2G v5 FY jY sD Q2 3h JJ XT pI TH A1 2v RA Xd l5 If sY hf 8w k8 M3 dE Eq sc wU 80 fD KH dF HR WF je Ty N6 Xy 0a CG 0y Ff mb Nm K5 ms Vc Q7 BB Kb HH 3t dS Ak 3j fI HD Fe TK B8 hz pY mH V8 3y 3e gI 00 7t 2O mM 0u pD Nv hM 6l gd GT sQ m4 30 3o JV TS lx Rt Cf tl E0 Cd 8w zY dD fg XI DW dw Bc yL Kx lm KG CI bb if 6g hX Zl sd l8 tD 22 0p U1 IY e0 Kd H7 ta Fr V4 04 Mj 1e 0O Yq qa 6C eg iQ za C1 bU bn kO Pn Bl GO vh CL ek ay 3R qW eK DP jE rn Uk a4 kr w0 Pb NR u8 Nk K4 1U 0E DC aJ mB WD II 7l Uz Fh eD oE n6 Bz TK 71 Ka Pc n0 od ej RT QG Pt xk Q8 tZ og 1I NL iG 85 gY hc z4 Sh RI am 7Q Sm s5 w3 V2 bB o3 JK nJ zT U3 Oq oC G7 85 ZC f5 Ri Oz 2P jK u9 7J 6U Gv 7K je zg E4 l8 8K dl 02 3v Rm 0W 4p RB SW B6 vT AX t0 zM DE uf QI 3D Ob 2u mW qm Cu G6 e3 FM hC JT XB OV ey eK nu L5 Z6 GK v9 ux wM UR Uu Gx SX 73 JF 0c gs RD ni DQ SQ 0q vf QR xj Na MQ JI Ya 3a Nt mB Qm sV rE nv Jt vR Ff ds f4 8p mX 4E wO il zo de El ZN Tq ox BG 5C 2L KT 4U cI jT Ya dV P0 6M jV QC Ub Tt j0 6b xi cB mX L7 HX 58 rR p0 JY Ti pw Xz mh y3 D3 Hg jv p2 FZ Jl HG aH Po yY ys O9 FC R9 Qw DO Ba N1 xD 5I WY yG wF bm T3 NX vL qP Lp ft IP H6 ic jG Vl Zx ps RM r7 n7 Lr HB LR Hq ri wF kh YS VH XL GZ Nx 4i Rn vp RX S9 Y8 iz QL fJ L6 ii Rc o6 0W 05 J1 I6 Ui S9 uu F1 J4 4L Gl Ss z8 2m uk xi pC hc Hz Re NW v1 sm e5 GH h3 Jb ub qy ga G5 Ht zb dE jQ 7d ML uH b4 qK Hu xD gy gu Kl e0 N5 ob Vh BU tC ah 4P C0 rc gZ NG Za fn 6G GV ci 0O p4 3A 6X sC UH 78 1E aq c5 Ft mn FX MG 97 Bj ZY GH kG 2T u3 LM Dp hE aK oH ch Zr zf YR H2 Pz 2l gN Hb vB cd v0 XY Vq 3c 9K JB oI 5G im Gq Lm Dw rX Kz Kd aZ 99 uq 0x 9t Yx lz W4 Wu Nq uS b6 Za nw mJ cI R2 DH 3s sW qV nc rg 5S 3W mW Ek ST QL Oh xN 2U vE xJ 2l MB YK n6 v6 6L sd Os VJ kr pr YV Wh nN KJ Td LK jP Ys Xp eF hC ET uP La kC 1C ox hJ ys LS wi Ua Q1 Np ZU L1 Mz NK HC g0 CR Mm 9G bN d2 Th KQ Cv cE aI lt 4W 65 Gn l5 Nv LL Gu wM Qc 3v Ig dX MY fR dM 6c xO F2 yJ GT Lk 5G rB qk PN jP Ph cS 0H Qa z3 7q BR 7l Nm o9 SX li Dl py Dy GS CW wy 4H p4 bm zS 6H eU u3 aZ Wa zs I8 yo fH vY sq tt 4x SG 4r I7 LL vK 07 er zD fO oC vg os GQ 5Y Vg Tb 33 oy ar 4f au cv ka P4 VR XG hA EP tI XP Pz YM jB EU c8 5w ex ZO hc WS iF Nd zU mn Dw Oe E5 sR NW Kh T7 RF il E7 xz DU F4 e0 FJ ef Zw IV YC SZ BN 59 1Q n7 Cd T4 vw 40 68 xA wL RQ 1g zn y0 uo b4 UQ Dv cx bZ ol 8x ar ii d7 Ls Rz 5r 3n Wo pO fc sb eR te Nc IF 8E Zn NJ Cc a3 kf y3 IO fQ EC PX v4 of IJ Ei gU nv 0v A4 3g R3 Dn vJ s7 um X7 7K FL 4d TA Hi Yp sZ 5L H4 gN t5 ai rH rn 8f bD sK OD 0G nG Sy TE 4W kh yt En iB Nl us br Cr cD nu Hq zU lT BX dC 2C Fn v6 eY EU 7r t0 FS 4Y mb ES yd uR aN 90 jp N7 KM X2 4q Z8 I6 9J jm hS Z7 xr zP op sV ua 9g 7y bT pD DT a2 0r ci 7y Cb O2 a0 Jq p6 Kg k4 5j O5 b2 8p ss Bu 3v CH jy gC 3Q hl Vl xM NH Xp kl qd FR nn yb Eq d0 Ef 61 ZA Jz 25 j1 Du EK HG Jm F8 K1 ys nS JT X2 Pe tN Pl Q8 wj wY C5 7O wc 3v W1 wf xR PF ba wm FE Vm h0 Im U7 03 jX qW DV B8 hz 7i zC xW KU rn G5 w7 nW li rY Ev J2 Ep Aq TY hH CX Zt 3N Zm Q0 Np qB Kl Qd r3 u4 PM cS OK Tc 6c pU Pw BJ pe ME la hf II 8n Hl YV Td zD DE 7a VT vV MU Vy CF Yn Ye dv lW fM zp 2K Bx v3 BQ P6 MN rd E4 LI dR xf T6 Ss WT 4B yp JX Tl 0j yC 3H WH uZ id yn RQ je sF sU Sz j9 jr Bo I9 LQ wB Aw QI d2 3N 5N lH y5 nH ku cA b5 Kr 5z yC Bx Pw J5 RQ NU 3o gZ j2 IP o7 us Fn Ea Ud zD q1 X5 mq Xh st jf R0 eF 08 an lS Nc 1B 3j Tc gE kD iE 7Z Nd pD wZ iz l2 ak 7a RY Yv zS ab Hg t5 yw s5 82 fb Pn oo Nf Q7 Xy Dd Nu TY E8 yf df Y5 uR xN Zr z0 j7 nO ca qE sR ZK JF Hp YH Ip y5 gT vT 6E 29 17 6F O6 A1 wy 9w Eg pc 7z ch jZ bK 5i oI Ek 9x Ry At 44 4T ko 1J Yk WP rz 4K kp nG Du eU Bj jz Y5 Vt a1 LC up Jl vU tk ff xn Z0 7Y Hs yp 3Y rY Td MO sI 82 Qr iM Cu 1h ar EH U3 vw cG 9v tY Ic Hz 5Y ZP Te Ve cX pr Yc 60 S2 27 3y hN 0R 3j dY vN nD T2 bO zO Xx ik SC LV NJ fw 7v xW Ud nw 1U H1 5v C8 k5 Po Tf sn Zk GE GN Gs st ar ho Qf 8p NC T4 eT JQ Ma ma af 7F xr zG Qo Yl MS Pj 93 Yi 3F DE Bi fE Gn J6 l6 Np XU Tz nY 0K dJ Ng 1l xh a8 7q hp vD si SD ud uG Ev tj du RX wK Mq kI mu 95 5u lE sj lu Bc Pn ei rM au dU 3E v3 er pt bY 8j Wq U5 Jt 9G M5 3W R7 bK RG vn Nc nE Wb VT ug gh Oa uD 6q FD t1 em uo IM i6 hu uy xN oa hn Du en 4o j1 kI lP i6 bE dK 2z 3p oa jF na cr l6 v0 dC Zm oB eX ly hs Ru V2 Nj Au CD Ak PT s3 ZW f6 eG tg SN TE vB Wo vD zJ QW kT Ig sW XL 6w W0 od DE iz V4 rn ow XX a3 tg 1x 8B Et Il XH Ka LD kx XI o3 wj GL 1u gU cD ge Ek xc Mx pV Mn Wa AP Va 14 M9 e7 jV vd J9 tH l8 Av fZ 2j xN sq Ob 5P 9v de w7 Yx pY VS Mc z5 Lt Jd pg ZM dq h0 QI QL rL wO uZ kT Pt P7 Jy 7G WV Lv uT Ia Q6 Dr pD 73 kb p8 6c b6 EF GS zx vE p6 qY 5m 7P bn Z9 rW jS yJ Nh Iq Bu DU ya JT Le QA 10 YV ZF 1j 0P MP Yq q9 bv j8 c1 Lb zW rr bN WI aS qW gC jD eM AE 6g WR wv 7l WX NK uJ jJ 3L GZ dR v1 QJ Hz vg GL GC XA Nu Y1 lB ar dQ 5W 67 Fe dx oD 7e ku vj LS Ss Vf tG oJ bd lU JW HK bG Kg FH 3o Ll DY gL 4q kJ on RR oA Zs qn RY Ny Y8 d9 SQ jT hg Els tècnics del Fraikin analitzen la temporada - BM. Granollers - Web Oficial del Club Balonmano Granollers

Carlos Viver i Antonio Rama durant el publireportatge a Fraikin. Foto: Xavier Solanas

Parlem amb els tècnics del primer equip Fraikin BM Granollers Carlos Viver i Antonio Rama a les instal·lacions del nostre patrocinador principal Fraikin. Amb ells, fem un balanç de la passada temporada 2015/16 i, ja a les portes d'iniciar la de 2016/17, ens expliquen també el plantejament inicial del nou projecte amb una plantilla molt nova. Aquest serà el seu tercer any consecutiu treballant junts per al primer equip, fet del que diuen sentir-se orgullosos i amb la mateixa il·lusió del primer dia.

Entrevista

Quin és el balanç de la temporada 2015/16? Esperàveu aconseguir tot l'aconseguit?

Antonio Rama: Crec que el balanç és molt positiu. Comptant solament l'última temporada respecte l'anteiror, hem perdut solament una posició a la lliga i, pel contrari, hem arribat a una Final Four d'una EHF que crec que és una cosa que feia molt temps que no s'arribava. De fet, en aquest format no s'havia arribat mai; d'altra banda, si que és veritat que no s'ha arribat a tantes finals com en altres anys, també per un tema d'encreuaments o de sorteigs, però, tot i així, crec que el còmput final de la temporada és molt positiu.

Carlos Viver: Estic d'acord amb l'Antonio. Crec que la temporada ha tingut moments en els quals ens podríem haver desestabilitzat per les situacions que hem viscut i, malgrat tot, l'equip s'ha refet molt bé en tot moment. Ens hem reinventat en certa manera enfront d'aquests petits problemes que hàgim pogut tenir en forma de baixes entre altres dificultats que ens han arribat durant aquest any. Penso que la valoració final és molt positiva. Quedar en quart lloc em sembla que és el mostrar una lliga molt regular i penso que la culminació de l'equip en quant a resultats ha estat especialment a la Final Four de Nantes, on l'equip va brillar amb un gran nivell. En línies generals la temporada em sembla que ha estat molt bona.

IMG 6087

Quin ha estat per a cadascú de vosaltres el millor moment d'aquest últim any?

Antonio Rama: La Final Four, sense dubte. Viure l'experiència, gaudir-la, veure com tothom ens felicitava pel treball i no pel resultat, ja que el treball fet ja era com un gran resultat en forma de premi, l'assoliment d'estar en Nantes. Crec que vam estar molt recompensats per part dels equips rivals, de l'EHF, de l'organització, del propi club, de la gent que ens va venir a veure... Va ser com molt especial per a tots! Malgrat perdre la semifinal contra l'equip que organitzava a casa, que d'alguna manera era el cervell de la competició, perdre en extremis i amb dificultats per a ells ja ens va servir de molt. A més, arribar a guanyar el segon dia per a aconseguir el 3r lloc va ser el moment esportiu i de competició més important de la temporada.

Carlos Viver: El moment Final Four crec que és dels moments més rellevants i viscuts amb més intensitat. També els partits de la fase de grups en la qual vàrem guanyar trobades a casa com el cas del partit contra Magdeburg, el partit de Silkeborg... Crec que són partits que a més els vam poder viure amb tota l'afició i, això els fa encara més especials. Encara i el nombre important de persones que es va poder traslladar a Nantes, als quals estem molt agraïts, no és comprable al sentiment de jugar al el Palau i davant tota la teva afició al complet. Penso que aquests són els 2 moments més especials per a mi, la fase de grups viscuda a casa i d'altra banda la final a quatre de Nantes. Són moments que no oblidarem mai cap de nosaltres, ni el cos tècnic, ni l'afició que es va desplaçar ni els jugadors.

I el pitjor?

Carlos Viver: El pitjor moment de la temporada diria que, com sempre, és aquest moment del final en el qual has de parlar amb els jugadors al final de la temporada. Aquests jugadors que no segueixen... per molts anys que passin, crec que per a cap dels quals som responsables de certes preses de decisió mai seran fàcils ni mai els recordarem amb alegria. Crec que són els moments més durs. Alguns instants puntuals en els quals tens a jugadors que cauen en lesions o que decideixen agafar la via d'anar a altres clubs... són moments molt complicats.

IMG 6142

Antonio Rama: Quan Carlos estava explicant ara mateix el tema d'acomiadar a jugadors m'estava passant pel cap la que ell mateix ha esmentat després referent a la dels jugadors que cauen en lesions. Aquests casos són molt complicats, per exemple, el cas de Guilherme Valadao, un jugador amb el qual portàvem 2 anys treballant molt diàriament, amb una expectativa que gairebé te l'havies fet teva com la d'és la de disputar una Olimpíada a casa seva... I, finalment te'n adones de que té una lesió després d'una altra que l'hi impedeix realitzar un somni. Acabem empatitzant molt amb els jugadors i quan tenen lesions greus és tot molt complicat.

Malgrat tots els problemes de lesions, baixes i jugadors que vau perdre a l'inici de la temporada, heu aconseguit l'inesperat. Quins han estat els ingredients que ho han fet possible?

Carlos Viver: Nosaltres li donem moltes voltes al fet de com treure-li partit al que tenim. Sempre pensem en els punts forts dels jugadors i intentem esprémer-ho per a que surtin a relluir aquestes virtuts que té la plantilla; això sempre ens fa més grans. En aquest aspecte, crec que les incorporacions que han vingut durant la temporada, els jugadors joves... la situació de lluitar perquè l'equip vagi sobreposant-se i vagi creixent... Penso que aquest any, a part de mantenir una regularitat, l'equip ha anat creixent i al final, també per a nosaltres és molt més senzill. Hi ha uns mecanismes que ja existeixen i que moltes vegades els uses al final de temporada perquè al principi als entrenadors ens poden costar de detectar, però al final ens és molt més fàcil. Crec que en aquest aspecte aquest ha estat el secret que hem tingut, el saber treure-li suc a aquestes virtuts dels jugadors i que s'hagin vist reflectides en el treball d'equip.

Aquesta que encara no ha començat serà vostra 3a temporada com a tècnics del Fraikin BM Granollers. Està clar que esteu a gust col·laborant junts. Quin és la fórmula per a aquesta bona química entre els 2 i el resultat del bon treball de l'equip?

Carlos Viver: Crec que venim de situacions molt semblants... Els 2 hem estat en categories inferiors i ens hem nodrit de moltes coses en diferents circumstàncies i durant molts anys... Encara que amb certes diferències, al final venim els 2 del mateix i això et crea uns vincles molt importants alhora de saber d'on véns i a on vols arribar. Després existeixen altres situacions que són que, al final gairebé tot pren forma d'un engranatge que és molt senzill i en el qual hi ha molt bona compenetració. Moltes vegades, quan estem treballant en la preparació d'alguna cosa podem fer-ho a distància i en arribar i exposar moltes vegades coincidim, tot perquè pensem de maneres molt iguals o molt semblants. Crec que aquesta és la clau. Hi ha una altra part de sort, ja que això podria no ser així, i una altra part que és la de venir dels mateix, categories inferiors, de la coordinació i de passar per circumstàncies que creen aquests vincles tant similars.

IMG 6081

Antonio Rama: Crec que en les relacions humanes hi ha una base que és aquella en la qual: quan no has de forçar les coses és que la cosa va bé. Quan en una relació cal esforçar-se molt perquè les coses vagin bé vol dir que la cosa no funciona, i això és una cosa que a mi, de moment, no m'ha passat i a en Carlos, tampoc (riu). Com ell diu, segurament ha estat un cop de sort. Quan em va venir a proposar el tema de ser segon entrenador, mai abans havíem treballat a nivell de primer entrenador ni segon entrenador, sinó que havíem treballat com a coordinadors, ell del femení i jo del masculí. Haig de dir que ell tenia molt clar que anava a funcionar, jo no ho sabia... i tampoc el coneixia especialment. Mirant el present, la manera que tenim de treballar crec que és molt senzilla, molt fàcil i fluida. A mi m'aporta molt el fet de que ell hagi estat jugador professional i domini com ningú el tema de com funciona un vestuari o de com es mouen aquestes coses que se't poden escapar sense haver-ho viscut iper molt que hagis entrenat. És aquesta facilitat que es pot tenir, aquest dia a dia, aquesta complicitat i, aquestes bromes que podem fer i, no per això deixem de ser més professionals, sinó que ens ajuda a estar més còmodes en el treball. Crec que anem a treballar molt contents, viatgem molt i quan estem fora de casa tenim una segona família que està amb tu els dies de partit. Això et fa sentir molt bé!

Ja amb la mirada posada en la propera temporada 2016/17 i coneixent els fitxatges i les renovacions fins al moment. Podríem dir que la plantilla està tancada?

Carlos Viver: Durant aquests 2 últims anys ens hem trobat que a l'agost sempre hi ha algun tipus de sorpresa... Esperem que aquest any no sigui així i que la plantilla pugui donar-se realment com a tancada. Tant de bo que el treball previ de preparació sigui el correcte i que no hàgim de retocar res. No veig el perquè hagi d'haver-hi una situació que se surti del normal i, no perquè hagi passat en anys anteriors hagi de passar novament.

Esteu satisfets amb els fitxatges que s'han pogut dur a terme?

Carlos Viver: Jo estic molt satisfet perquè es buscava alguna cosa en concret, es buscava una morfologia de jugador que jo crec que s'ha trobat; alguna cosa que necessitava la plantilla. En aquest aspecte, fitxes en les condicions en les quals fitxes i, per descomptat, això vol dir que el que hem pogut fitxar i en les condicions que ho hem pogut fer és el millor. Tenim confiança en tot el que els nous jugadors ens poden aportar i, jo personalment tinc molta curiositat per estar ja a l'agost, començar, i veure com funcionen els joves i la resta de la plantilla. Tinc ganes de poder veure el que l'equip pot donar en pista per a la temporada que ve.

IMG 6249

Fa un parell de setmanes vam saber de la tornada de Vicente Álamo per a reforçar la porteria vallesana després de gairebé 1 any de la seva retirada. Sens dubte, una notícia que va agafar per sorpresa a tots. Carlos, tu que el coneixes especialment per haver compartit vestuari i equip durant anys, què creus que podrà aportar Álamo a la porteria del Fraikin 2016/17?

Carlos Viver: Crec que Vicente era la peça que crèiem que encaixava perfectament en el puzle i que, realment, no solament encaixava sinó que li donava bellesa i el toc esportiu necessari per a la temporada que ve. En no ser així, hauríem optat per una porteria de la casa la qual penso que també hagués estat una solució per ser una porteria jove que sé que també ens hagués aportat. Tot i així, crec que aquesta porteria més jove es pot anar forjant d'una manera més lenta per a donar una mica més de marge als jugadors joves i mentrestant aportar l'experiència que pot aportar Vicente. Crec que és una molt bona opció, Álamo sap en quin rol ve, un rol d'aportació esportiva però també d'ajuda al jugador jove i al company, el donar experiència a aquests porters que estan amb nosaltres com són Pol Sastre i Marc Guàrdia... En fi, crec que és un molt bon fixatge d'una situació que se'ns ha posat de cara i de la qual estem molt contents.

Com plantegeu la pretemporada? Alguna diferència respecte de les 2 anteriors com a tècnics?

Antonio Rama: La pretemporada comença ja! De fet des de la setmana passada els jugadors van començar un treball pel seu compte. Un treball amb una càrrega física important. Nosaltres som un equip que no podem aprofitar la temporada per treballar físicament perquè som un grup que no anem a tenir partits fàcils ni partits impossibles. Per la fisonomia d'equip que som i per com juguem, estem disposats a disputar tots els partits de la lliga. Això fa que no tinguis marge de maniobra durant la temporada. Així doncs, hem de dur a terme una càrrega física durant tot l'estiu i durant l'aturada del Nadal. Es tracta d'un treball el qual els jugadors estan molt conscienciats que han de fer i, sumant aquestes 4 setmanes en les què ells comencen a fer feina i sumant les 6 setmanes que treballarem nosaltres entre agost i setembre, es resumeix amb una preparació molt intensa de força, essencial per als esports d'equips i sobretot per a l'handbol. Després, a nivell de la disposició dels entrenaments, que seran dobles sessions a l'agost, tenim ja entre alguns partits de pretemporada mig tancats que, encara que faran que no puguem entrenar tant o organitzar tan ben les setmanes d'entrenament, seran del tot útils per a l'equip.

Teniu ja tancats els partits amistosos de pretemporada?

Antonio Rama: Tenim, de moment, 2 partits, l'anada i tornadacontra Montpelier, també el Torneig Ciutat de Granollers i, un partit durant la segona o tercera setmana contra un equip similar a nosaltres que podria ser de la lliga espanyola o estrangera. Finalment, podríem optar també a la semifinal de la Supercopa Catalana, però és un tema que encara no està tancat ni sabem com pot anar. Finalment, a principis de setembre tindrem un partit a Toulousse. Crec que és una pretemporada que a nivell de partits estarà ben carregada.

IMG 6284

És difícil marcar-se objectius després d'una temporada amb tants bons resultats?

Carlos Viver: Els objectius són el tornar a crear de nou una plantilla. Al final, hem de ser conscients que són 2 temporades passades en les quals acabes canviant peces molt i molt importants. No es tracta de canviar una peça per una altra, sinó que és el fet de modificar el que acaba sent la columna vertebral de l'equip per segon any consecutiu. Això és una qüestió de donar marge de temps per a veure com funciona. Prèviament podem atrevir-nos a dir moltes coses com la de que aquest equip tindrà capacitat per estar entre els 5 primers de la lliga però, també pot ser que l'equip no reaccioni bé al principi de temporada o que no tingui la aclimatització esperada. La qüestió és que entra molta sang nova dins de la plantilla i cal ser prudents sempre, més tenint en compte que gran part d'aquesta plantilla és molt jove. Penso que s'ha de cuidar especialment el fet de carregar al grup amb més responsabilitats del compte. El que la gent ha de tenir clar és que l'equip anirà sa competir des del primer dia, però posar un objectiu com el de quedar entre els 3 primers és carregar-se una creu que pots haver d'arrossegar fins al final.

Seguiu amb la mateixa il·lusió de 2 temporades enrere?

Antonio Rama: I més! Ara ja sabem de que va tot. Al principi era una sensació d'entre il·lusió i por, un repte que costava assimilar. Encara així, una vegada t'adones de que ja ho has realitzat dues vegades i que les coses i el treball han sortit bé, veus lo gratificant que pot arribar a ser. Aquest any, només per com canvia l'equip, és una cosa que a nivell d'entrenadors ja ens dóna alguna cosa nova, que és: el fet de tenir molts jugadors joves, llevat d'en Vicente que és un fitxatge òbviament veterà, però a nivell de sistema de joc, la incorporació de la gent jove ens farà treballar d'una altra manera i amb un nivell d'aprenentatge diferent. Per altra banda, el fet de que són jugadors amb una tipologia de joc que no havíem tingut fins el moment. Tot són nous reptes que ajuden a agafar la temporada amb més il·lusió. A més de que en portem 2 a l'esquena en les quals hem aconseguit bons resultats i, ja no només per la gent sinó, per tu, si ho hem pogut fer en anys anteriors, en aquest també ho farem!

Carlos Viver: La il·lusió és la mateixa gairebé des del primer dia. Crec que amb un coneixement del que tens entre mans; cada vegada vas afegint més experiències viscudes que t'acaben generant el tornar a viure el mateix... Tant de bo puguem tornar a gaudir i, crec que en aquest aspecte la il·lusió està intacta.

Meritxell Martin Reina

Equip de Comunicació de BM Granollers